better life/English

[직장영어] 비지니스 영어 메일 유용한 표현

꿀귤_ 2020. 3. 27. 10:00
반응형

비지니스 영어 메일 유용한 표현


0. 자기 소개 하는 방법
This is 이름 from 회사명/팀명
My name is 이름, and I am part of the 부서명 team for 프로젝트명

1. (처음 연락할 때) 이 메일이 당신에게 잘 전달되길 바라요.
:: 인사말로 안부를 묻는 표현
I hope this email finds you well.
I hope this email finds you in good health.

2. ~ 하기 위해 메일드립니다.
I am writing to~.
(예문)
1월 25일 자 귀하의 편지에 대한 답장을 드립니다.
I am writing to you in response to your letter of January 25. 
Mr.kim을 대신하여 제가 대신하여 이메일을 드립니다.
I am writing on behalf of Mr.kim
귀사의 광고와 관련해서 이메일을 보냅니다.
I am writing with regard to your advertisement.

3. 제안해주셔서 감사합니다.
I appreciate your offer.
(예문)
귀하의 제안에 감사 드립니다만, 현재 우리는 그렇게 큰 프로젝트를 감당할 수 없습니다.
I appreciate your offer, but we cannot commit to such a big project at the moment.
-> 제안을 거절할 때는 제안에 대해 감사하다는 뜻을 전한 뒤 거절의사를 밝힌다.

4. 당신의 답변 기다리겠습니다.
I look forward to hearing from you.

5. 첨부파일을 참고해주세요.
Please refer to the attached file for more information.

6. 망설이지 말고 언제든지 질문해 주세요.
Please do not hesitate to contact us for any questions.

7. 끝인사(Formal)
Sincerely, Your sincerely
Regards, Best regards, Kind regards, Warm regards
Thank you, Many thanks
With respectm Yours respectfully
All the best

728x90
반응형